افزایش رضایت مشتری کارواش یکی از مهمترین دغدغه های هر فرد کارواشدار است. وجود مشکلات فراوان مانند نحوه تامین مواد کارواش و یا مدیریت کارگران کارواش دلیل توجه کمتر کارواش ها به موضوع رضایت مشتریان کارواش است.
زمانی که افراد کمتری به موضع رضایت از کارواش توسط مشتریان تمرکز میکنند، بهترین فرصت است تا شما با یک حرکت جالب و ساده و کم هزینه مشتریان خود را افزایش دهید.
راه های بسیار زیادی وجود دارد تا شما به واسته آن مشتریان زیادی را به سمت کارواش خود بکشانید. در این مقاله ما قصد داریم روش های مختلفی را در رابطه با افزایش مشتریان کارواش و همچنین افزایش رضایت آن ها از خدمات شما را شرح دهیم.
6 پیشنهاد برای افزایش رضایت مشتری کارواش و افزایش درآمد
در علم فروش و بازاریابی، خرید های بعدی مشتری را عامل اصلی دآمد و تداوم آن کسب و کار معرفی میکنند. حالا ما میخواهیم استراتژی هایی تدوین کنیم که وقتی فردی برای اولین بار به کارواش ما آمد، مشتری ثابت ما شود.
روش اول: به مشتری بگویید که در حال استفاده از چه نوع مایع کارواشی هستید
برخی افراد سودجو شامپو های ارزان کارواش و بدون کیفیت را استفاده و مشتریان خود را با گفته این که ما از مواد نانو استفاده میکنیم فریب میدهند. بنابراین سعی کنید از مواد با کیفیت استفاده کنید تا مشتری با چشمان خودش کیفیت نهایی کار را ببیند.
روش دوم: ایجاد اتاق انتظار برای مشتریان و سرو قهوه
ایجاد اتاق انتظار برای مشتریان کارواش باعث افزایش رضایت مشتری خواهد شد. این اتاق را باید به شیوهای جذاب طراحی کنید..

سرو قهوه در کارواش به افزایش رضایت مشتریان شما کمک میکند.
از مشتری با قهوه و یا چای پذیرایی کنید. به عبارت خیلی سادهتر یک اتاقی مانند قهوه خانه طراحی و برای مدیریت آن از کارگر هایی به غیر از بخش شستشو استفاده کنید.
روش سوم: ایجاد محیط بازی برای کودکان
ایجاد پارک بازی در کارواش باعث میشود که کودکان به بهانه بازی کثیفیماشین پدر یا مادر خود را بهانه کنند و آن ها را به کارواش بکشانند.
روش چهارم:قرار دادن پلیاستیشن 4 در اتاق گیمسنتر کارواش

ایجاد محیطی مانند گیمسنتر با توجه به رنج سنی مشتریان میتواند باعث افزایش رضایت مشتریان کارواش گردد.
این ایده شاید یه ایده خفنی باشه ولی بستگی زیادی به سن مشتریان کارواش شما داره. در همان اتاق انتظار میتونید پلیاستیشن 4 رابه همراه یک تلویزیون قرار دهید. برای اطمینان از این که آیا افراد به استفاده از این خدمات علاقه دارند یا نه میتوانید در ساعت شلوغ یک پلیاستشن اجاره و از مشتریان خود بازخورد بگیرید. اگر مشتریان علاقه زیادی نشان دادند شاید بد نباشد که به فکر خرید یه دستگاه پلیاستیشن باشید.
روش پنجم: از مواد تخصصی شوینده خودرو استفاده کنید.
برای شستشو خودرو از مایع کارواش هایی با کیفیت بالا استفاده کنید. چند نوع کف پاش با مواد با کیفیت های مختلف در کارواش قرار دهید و بر اساس قیمت اجازه دهید مشتری یکی را انتخاب کند. این کار باعث میشود تا در کارواش هایی که فقط از یک نوع مواد استفاده میکنند، مشتریان نسبت به آن ها بی اعتماد شوند. استفاده از واکس داشبورد حرفهای مانند واکس تیرولکس باعث افزایش براقیت و در نهایت باعث افزایش رضایت مشتری خواهد شد. واکس همه کاره تیرولکس را میتوان به عنوان ریکاوری کننده بخش های پلاستیکی خودرو به کار برد.
روش ششم:ایجاد کسب کار هایی که میتوانند در محل کارواش شما باعث افزایش رضایت مشتری شود.
ایجاد بخش خشک شویی لباس
ایجاد بخش خشک شویی لباس در کارواش میتواند باعث رفت آمد بیشتر مشتریان شود و ممکن است به بهانه شستن یک لباس، خودرو خود را هم شستشو دهند.
تکمیل بخش دیتیلنگ خودرو
دیتیلینگ خودرو یکی از شغل های جدید و در حال گسترش به سراسر کشور است. در این کسب و کار خدمت هایی مانند پولیش رنگ خودرو، سرامیک بدنه خودرو، صفر شویی تخصصی خودرو، کاور یا بادیفنس به مشتریان ارائه میشود.

ایجاد بخش دیتیلنیگ در کارواش باعث افزایش سطح درآمد شما و افزایش رضایت مشتریان میشود.
همیشه باید سعی کرد تا مشتریان از خدمات ما راضی باشند زیرا شرط تداوم کسب و کار استفاده مجدد افراد از خدمات کارواش است.
به عنوان آخرین نکته در این مقاله توصیه میکنیم یک سری آپشن های اضافه برای مشتریان قرار دهید. استفاده از دستمال نظافت با کیفیت خودرو مانند دستمال نانو را جدی بگیرید و اجازه ندهید بر روی رنگ ماشین مشتری ثابت شما خط و خش ایجاد گردد. برای خرید عمده دستمال نانو میتوانید از طریق وبسایت یا به صورت تلفنی از شرکت خودرو بیوتی اقدام کنید.